Anti Lam Front – Verdenslansering CD

Anti-Lam Front – Verdenslansering CD
Kontakt: Facebook
Second Class Kids Records


Det är egentligen galet hur bra och klockren skatepunk Anti-Lam Front spelar. Som jag har sagt förr är det inte långt ifrån det NOFX gjorde på Punk In Drublic, en av mina favoritskivor. Jag borde ju verkligen gilla ALF men det är något som gör att de inte når hela vägen fram till mig och jag tror tyvärr att det beror på norskan. De ska förvisso ha all heder för att de sjunger på sitt modersmål men i min bok är det kanske inte det ultimata punkspråket. Det blir för hurtigt och snällt och framför allt till den här sortens musik.

För själva låtmaterialet är det absolut inget fel på, de har ett gäng riktigt sköna låtar som till exempel Kor e du no, Æ likt verden bedre før och I forhold te i forhold te. Anti-Lam Front gör sig allra bäst live, deras spelning på Punken är vår i Sundsvall skall sent glömmas, på skiva kommer däremot inte den energin fram på samma sätt. Trots att intensiteten försvinner en smula går det ju inte att säga annat än att det här är otroligt välgjort och snyggt på alla sätt och borde få gemene skatepunkare att spinna loss.

Av allt jag hört med Anti-Lam Front tycker jag ändå att det här är deras bästa skiva och texterna får inte glömmas bort heller, ni som spelar den här skivan på Spotify kan hänga med i texterna där, likaså på vinylen. Tyvärr hänger de inte med i CD-versionen och deras norska, de är från Trondheim, kan vara aningen svår att hänga med i. Skivan innehåller 12 låtar och har en speltid på nästan 40 minuter, en klassisk fullängdare alltså.

Lämna en kommentar